torsdag den 15. august 2013

Opskrifter der skal afprøves

Som enhver ivrig madblogslæser har jeg efterhånden lidt af et arkiv over opskrifter som er bogmærkede indtil den perfekte lejlighed byder sig til at kaste sig ud i løjerne. Jeg tænkte at jeg kunne dele nogle af de links jeg har gået og gemt på her;

Sundt og børnevenlig Grøntsagsfad fra Valdemarsro. Ikke fordi jeg har nogen børn at skulle tage hensyn til, men det er altid godt med nye måder at spise grøntsager. Og så gør det jo heller ikke noget med en sprød top!

Verdens Bedste Brød fra Kvalimad. Jeg fik det anbefalet af en studiekammerat for et stykke tid siden. Et temmeligt langt stykke tid. Faktisk, vist nok, måske noget der ligner 3 år siden. Men altså, den er stadig på programmet. En dag kommer det helt sikkert til at ske. Jeg vil jo gerne.

Hjemmelavet wienerbrød fra Grydelappen. Der er noget hyggeligt over sådan nogle projekter, som er en lille smule omfattende og kræver lidt af kokken at få til at lykkedes. Desværre har projektets omfattende karakter nok også været det, der har afholdt mig fra at få det lavet endnu. 

Grøntsagsfond fra Simply Recipes. Nu er det jo snart suppesæson igen, og hvis trenden fra sidste år fortsætter, så har jeg behov for suppe noget der ligner en gang i ugen. Så ville det jo være fikst og meget lækkert med en ordentlig portion hjemmelavet fond. Det ville så dog nok kræve at jeg lånte en lidt større gryde et sted...

Blomkålsfritter fra Smitten Kitchen. Nu er alt hvad Smitten Kitchen laver fuldstændig genialt. Men. Altså, små friterede pandekagelignende ting som er sprøde udenpå, men har grøntsager indeni? Ja, jeg fristes til at bruge de samme ord igen, denne gang bare i kursiv. Og i en sætning for sig. Fuldstændig genialt.

Hvis der sidder nogle læsere derude, som også har gode links i gemmerne, så post endelig en kommentar. Inspiration er altid kærkommen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar