torsdag den 20. juni 2013

Browniemuffins


Det er ligesom om bloggen har været lidt i kagehumør på det sidste. Måske hænger det sammen med at det er eksamenstid og man dermed bliver ekstra sukkertrængende (Eller måske er det bare fordi Ann-Louise og jeg begge to er glade for kage). Disse muffins er dog helt tilbage fra min fødselsdag i april, men jeg skal heller ikke kigge særlig længe på billedet før jeg får lyst til at lave dem igen. 
Før Leila Lindholm og hendes Piece of Cake revolutionerede mit køkkenliv, havde jeg ikke kunnet forestille mig at man kunne lave så lækre, bløde og nærmest konfektagtige brownies uden brug af heftige mængder chokolade, men alligevel indeholder disse kun 100 g og de er virkelig perfekte.

Browniemuffins (ca. 16 stk.)
200 g hasselnødder
175 g blødt smør
1½ dl sukker
1½ dl muscovadosukker eller rørsukker
1½ dl kakao
½ dl lys sirup
1 nip salt
1½ dl hvedemel
1 tsk bagepulver
3 æg
100 g chokolade

Pisk smør og de to slags sukker cremet, og rør derefter kakao, sirup og salt i. Æggene tilsættes et af gangen. Hvedemel og bagepulver blandes og vendes i dejen. Chokolade og hasselnødder hakkes groft og vendes i som det sidste.
Fyld muffinsformene ca. 2/3 med dej og bag dem ved 175 grader i can 20 minutter. De er sandsynligvis stadig bløde i midten, så de skal eventuelt have lidt længere. Ellers skal de spises med en kagegaffel, og ved I hvad? Det er faktisk også helt okay. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar